Anders Organiseren
Wil je als KMO jouw werkprocessen anders gaan organiseren zodat je jouw KMO toekomstbestendig en productief houdt, met gemotiveerde medewerkers in werkbare banen?
Dan is deze nieuwe oproep van Europa WSE (vroeger ESF Vlaanderen) zeker iets voor jou.
Het doel van een project is om in 2 fases jouw organisatiestructuur zo aan te passen dat ze klaar is voor de toekomst.
Fase 1
Tijdens de eerste fase van 5 maanden maak je (eventueel samen met een externe expert) een analyse van de huidige organisatiestructuur en -cultuur, identificeer je verbeterpunten en stel je meetbare doelen. In deze fase maak je een actieplan voor fase 2 van het project.
Fase 2
In de uitvoeringsfase van 19 maanden ga je het actieplan uit fase 1 uitvoeren met structuur- en cultuurinterventies, zoals workshops over taakverdeling binnen en tussen teams, coaching van leidinggevenden en verbetering van psychologische veiligheid, …
Concreet
Maximale subsidie per project € 80.000,-
Eigen inbreng 30%
Voor kleine en middelgrote KMO’s (geen micro KMO), profit én non-profit
Projectduur 24 maanden
Start 1 februari 2025
Deadline dossier 31 oktober 2024
Neem contact op om jouw dossier op te starten
BOEK NU EEN AFSPRAAKAnders Organiseren
Inhoudelijk
De projecten doorlopen twee fasen:
Fase 1: verkenningsfase (5 maanden):
o Situatieanalyse van de huidige organisatiestructuur en cultuur met werknemersbevraging.
o Verbeterpunten vertaalt in KPI.
o Interne/externe expertise.
o Gedetailleerd actieplan.
o Creëren van draagvlak en engagement bij zowel de top van de organisatie als de medewerkers.
o Evaluatie van fase 1 door ESF en beslissing voor de opstart van fase 2.
Fase 2: uitvoeringsfase (19 maanden):
o Uitvoering van het actieplan uit fase 1. Voorbeelden van mogelijke acties zijn:
In kaart brengen van de productiestructuur,
uittekenen van veranderingen in de taakverdeling,
opstellen van een fleximatrix,
coaching van leidinggevenden,
verbetering van psychologische veiligheid,
opmaken leidraad voor teamintervisie,
opstellen bevraging van feedback van klanten,
transparantie van bestuursbeslissingen,
o Evaluatie van fase 2 op basis van de bepaalde KPI én werknemersbevraging.
Nieuwsgierig geworden?
Plan nu een vrijblijvende afspraak in zodat we samen kunnen kijken of jouw project kans op slagen heeft.
BOEK NU EEN AFSPRAAKAandachtspunten
Belangrijk zijn:
– de wens om te innoveren,
– het betrekken van alle niveaus van de organisatie,
– acties die zowel te maken hebben met de verdeling van taken als samenwerking tussen collega’s en ook de rol van leidinggevenden.
– een integrale aanpak, bijvoorbeeld gebaseerd op het TNO model (zie afbeelding)
Boek nu vrijblijvend een afspraak
DossierS Ingediend
Dossiers GOEDGEKEURD
Positieve Rapportages
Waarom kies je voor Kreski?
OVER KRESKIIk hou de pen vast
Jij hoeft zelf geen teksten aan te leveren die je niet al hebt, want op basis van gesprekken kom ik te weten wat ik nodig heb voor het dossier. Zo kan jij je focussen op jouw core business en moet je enkel het eindproduct nalezen.
Het is jouw project
Het project dat we schrijven is jouw project, precies wat jij wil gaan uitvoeren, kortom zonder compromissen. Voor minder ga ik niet. Want dan zou je het project niet willen uitvoeren, toch?!
Ik spreek jouw taal
Ik ben ondernemer en weet dus wat het is om een zaak te runnen. Ook weet ik wat het is om te proberen begrijpen wat de subsidiegever wil horen. Toch niet altijd zo makkelijk. Dus zorg ik voor de vertaling. Zodat jouw verhaal verteld wordt in de taal van de subsidiegever. Zo krijg je jouw persoonlijke dossier goedgekeurd.
Opvolging na goedkeuring
Tevreden klanten zijn mijn troef. Die krijg ik door een project niet los te laten na goedkeuring. Daarom zorg ik mee voor de opvolging én rapportage. Zodat jij jouw geld effectief uitgekeerd krijgt.
Zij gingen jou voor
Dit zijn tevreden klanten met een dossier Anders Organiseren